Τρίτη και 13

Τρίτη και 2013 και λένε πως θα είναι γκαντεμοχρονιά αυτή που μόλις μπήκε. Και το λένε τόσο οι αστρολόγοι όσο και οι οικονομολόγοι. Περίπου και οι Μάγιας το είπαν, αλλά ποιος τους πιστεύει πια αυτούς τους μαλάκες; (Ουπς η πρώτη μου βρισιά για το νέο έτος, τι καλά!)

Η νέα χρονιά μπήκε. Με βρήκε αγκαλιά με την Αιμιλία-Βασιλεία, την θεά ανιψιά μου. Είχε αποκοιμηθεί στην αγκαλιά μου από τις 11, αφού από το απόγευμα της παραμονής την είχαμε ντύσει αγιοβασιλίτσα κι είχε λυσσάξει στο παιχνίδι και στο μπουσούλημα. (Κι εγώ να τρέχω σα να 'μαι η ουρά της να την προλάβω μη φάει τη παντόφλα, τη φάτνη και το χαλί ολόκληρο μη σας πω.)

Στις 12 νταν ξύπνησε και όλοι μαζί υποδεχτήκαμε το νέο έτος. Τραγουδήσαμε οικογενειανώς (έτσι κάνουμε εμείς στην οικογένεια...μιλάμε για οικογενειακή κουλαμάρα) το τραγουδάκι του παλιόγερου του χρόνου που σκατά να φάει και να φύγει και τον ερχομό του τάχαμου νέου χρόνου με τα δώρα που τον καημένο, του χρόνου τέτοιο καιρό, θα τον διαολοστέλνουμε κι αυτόν. Η Αιμιλία (που αυτες τις μέρες τη φωνάζουμε Βασιλεία, για να τσιμπήσει και κανένα δωράκι), μας κοιτούσε σαν χάνος. Σου λέει: Παναγία μου και Χριστέ μου και Άγιοι Απόστολοι, τούτη εδώ είναι η οικογένειά μου; (Όλα αυτά τα συνόψισε σε ένα ΑΑΑΑΑΑ). 

Έχει πολύ πλάκα την παραμονή (και των Χριστουγέννων και) της Πρωτοχρονιάς που κοιταζόμαστε εγώ κι η σιστερ πρώτα, εκείνη δίνει τον τόνο, άμα λάχει πάει και στο πιάνο (είμαστε μεγαλωμένες με γαλλικά και πιάνο εμείς οι σοβαρές μορφωμένες μπουχαχαχα και χα), με κοιτάει στα μάτια κουνάει το κεφάλι και ξεκινάμε δυνατά τα κάλαντα. Η μάνα τρέχει από τη κουζίνα και ο πατέρας αφήνει για λίγο το λαχανόκηπο του κι έρχεται να τραγουδήσει κι αυτός. Είναι έθιμο αυτό στο coυλοσπίτι. Και το απολαμβάνουμε.

Ο άντρας της αδερφής μου μας κοίταγε και κορόιδευε, αλλά εμείς εκεί. Συνεχίζαμε στον σωστό τον τόνο και τα κάλαντα μέχρι το τέλος, όχι σαν τα παιδάκια που λένε ένα Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά και τέλος. Οοοοοολοοοοοο το λέμε. Πρέπει να ρίχνει πολύ γέλιο η γειτονιά μας, κάτι τέτοιες στιγμές και κάτι άλλες που βριζόμαστε όλοι με όλους...

Επίσης εμείς στο σπίτι μας, δε τρώμε μετά την αλλαγή του χρόνου, αλλά πριν. Τρώμε κατά τις 9 το βράδυ και στις 12 απλά κόβουμε τη βασιλόπιτα και λέμε ευχές. Μετά καθείς παίρνει το δρόμο του. Οι γονείς τούφες, τα παιδιά μπουζούκια (και μη λέω και λίγα). Έτσι και φέτος φάγαμε όλα τα καλούδια της μάμης νωρίς νωρίς και στις 12 και κάτι μετά το σοκ από τις μαζεμένες ευχές ...(μπορείτε να φανταστείτε τι μου εύχονταν ε;) κόψαμε την πίτα. 

Τρίτη και 2013 αυτή τη πρώτη γκαντεμομέρα, αυτού του γκαντεμοχρόνου και για πρώτη φορά στη ζωή μου, κέρδισα το φλουρί. Ποτέ στα χρονικά δεν έχω κερδίσει φλουρί. ΠΟΤΕ, ΤΩΝ ΠΟΤΩΝ, Ω ΠΟΤΕ!!! Και φέτος αυτήν την υπέροχη Τρίτη, τούτο το υπέροχο 2013, η Cούλα κέρδισε το φλουρί. Δεν πιστεύω στη τύχη ούτε στην καλή ούτε στην κακή τύχη, μιας και θεωρώ πως η τύχη μας ορίζεται καθαρά από τις επιλογές που κάνουμε, αλλά ειλικρινά θα παρατηρώ με πρισσότερο ενδιαφέρον τούτη τη χρονιά την εξέλιξη της ζωής μου. 

Μετά το κοπή τη πίτα (τη θυμάστε αυτή την ατάκα;) είχα κανονίσει με ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ καλή παρέα να πάμε να πιούμε τα λεγόμενα, ξύδια, μύδια, στρείδια και αρχ...(ουπς δεύτερη κακιά κουβέντα... στην άλλη ανάρτηση). Είχα πολύ καιρό να βγω σε τύπου μπουζουκερί. Η εξαιρετικά καλή παρέα είχε πολλά κέφια και ομολογώ πως (εδώ τραγουδάμε) επεράσαμε όμορφα όμορφα όμορφα, επεράσαμε όμορφα και τούτη τη βραδιά. Επιστροφή με το πρώτο φως του ήλιου στο σπίτι, όπου αλλού πάταγε το ένα πόδι μου, αλλού το άλλο και αλλού η κεφαλή μου. (Παίζει να έκανα και σεξ...αλλά αυτό δε το θυμάμαι καθαρά, οπότε δε το σχολιάζω). 

Ύπνος λίγες ώρες και πάλι με ξύπνησε η μικρή που ήρθε να γιορτάσουμε την ονομαστική της μισή εορτή. Δώρα και πάλι δώρα. Φαγητό μανούλας, γλυκά αδερφούλας, οικογενειακό κλίμα και πάλι και στη συνέχεια καφές με την εξαιρετικά καλή παρέα της προηγούμενης νύχτας. 

Κάπως έτσι πέρασε η πρώτη μέρα και νύχτα του χρόνου. Δε ξέρω αν θα είναι γούρικη ή γρουσούζικη χρονιά, αλλά ξέρω πως θα προσπαθήσω όσο μπορώ ώστε να είναι αισιόδοξη και χαρούμενη, δημιουργική και ενδιαφέρουσα, δυνατή και γεμάτη με εμπειρίες, χρονιά.

1 Ιανουαρίου 2013