Ένα μόνο όπλο


Φέτος στις εκλογές είναι όλα διαφορετικά. Αυτό που συνηθίζω να λέω πως το μόνο όπλο μας είναι η ψήφος μας, τώρα παίρνει σάρκα και οστά και πρέπει να σκεφτούμε ώριμα και υπεύθυνα τι μήνυμα θέλουμε να στείλουμε, ασχέτως αν ληφθεί ή αν πεταχτεί στον κάδο. Τι θα ψηφίσουμε εφέτος; Ευτυχώς έχουμε μόνο μία ψήφο για να αποφασίσουμε. Κακώς λυσσάνε πολλοί αυτό το διάστημα να κάνουν κυρήγματα. Πρεπει να ψηφίσεις αυτό, ή το άλλο, ή το παράλλο ή να μην πας ή να πας και να ρίξεις άκυρο! Καθένας αποφασίζει για μια μόνο ψήφο, τη δική του, αν βεβαίως θέλει να τη χρησιμοποιήσει και όταν θα βρεθεί στο παραβάν, θα ψηφίσει ό,τι γουστάρει, ό,τι τον συμφέρει ή ό,τι νιώθει. 

Κάπως έτσι την άλλη μέρα θα πανηγυρίζουν πάλι καθίκια. Αλλά τι περνάει από το δικό μου χέρι; Η ψήφος μου! Ε λοιπόν θα πάω και θα ψηφίσω και φέτος κάτι μικρό, όπως κάνω πολλά χρόνια τώρα, κι ας με κατηγορεί ο Παύλος ότι ψήφισα Σημίτη. Δε βαριέσαι! Μέσα στο παραβάν μαζί μου, δεν ήταν. Οπότε μπορώ να λέω ό,τι θέλω και να λέει κι εκείνος ό,τι θέλει. Ουδέν πρόβλημα. Δε ξέρω, πολύ ξενέρωμα παντως αυτές οι εκλογές. Θυμάμαι παλιά, καθόμουν στη τηλεόραση όποτε πετύχαινα υποψηφίους και άκουγα προσεκτικά τις θέσεις τους. Τώρα τους βλέπω και κουνάω ειρωνικά το κεφάλι, σα να τους λέω: Σα δε ντρέπεστε! Ψεύτες! Αλήτες! 

Και στην επαρχία έχει πολύ πλάκα το όλο σκηνικό. Όπου τους βλέπεις όλους προεκλογικά και παίζει να σε φωνάζουν και με το μικρό σου όνομακαι μετά τις εκλογές όχι μόνο δε σε θυμούνται, αλλά γυρνάνε και τη πλάτη. Κι αν κάνεις το λάθος και πας να τους μιλήσεις, προφασίζονται δουλειές και απομακρύνονται με μανία. Αλλά που καιρός για να πας να μιλήσεις σε υποψήφιο! Κανένα γιαούρτι να πετάξεις μπορεί, αλλά να πας να τους μιλήσεις, δε νομίζω. Κάποιοι λένε πως δεν είναι πολιτισμένος τρόπος αυτός, να πετάς δηλαδή γιαούρτια! Και ποιος είναι πολιτισμένος τρόπος; Αυτός ο τρόπος που μας αδειάζουν τις τσέπες και μας κλέβουνε μπροστά στα μάτια μας; Είναι πολιτισμός η ανέχεια και η μιζέρια που μας επιβάλλουν; Είναι μήπως πολιτισμός που έχουν τα μούτρα και βγαίνουν στα κανάλια και απευθύνονται σε αυτούς που γαμήσανε πατόκορφα και ζητάνε και ψήφους;

Κάτι μικρό θα ψηφίσω. Να μπορώ να κοιμάμαι ήσυχη τα βράδια, πως δεν ήμουν εγώ αυτή που έστρεψα το μόνο όπλο μου, τη ψήφο μου, προς τον συνάνθρωπό μου! Γιατί εδώ μιλάμε για εγκλήματα σιγά σιγά...
 
 
21 Απριλίου 2012