Μισή αρχοντιά

Νιώθω τόσο κουρασμένη. Μα τόσο κουρασμένη, μα τόσο κουρασμένη, μα τόσο κουρασμένη που μπορώ να κουράσω κι εσάς μιλώντας για την κουρασή μου. Ίσως να φταίει που πάλευα δυο ώρες με χλωρίνες και λοιπά απορρυπαντικά στο μπάνιο για να το κάνω μπάνιο. Πριν ήταν βούρκος. Όχι να το παινευτώ αλλά αν αποφασίσω να κάνω δουλειές στο σπίτι, δε σταματάω αν δε γίνει λαμπίκο από τη μια άκρη ως την άλλη.

Η μάνα μου φωνάζει. Θέλει λέει να πάρω γυναίκα να μου τα κάνει. Εκείνη όμως δεν παίρνει γυναίκα, τα κάνει μόνη της. Κι όταν μια φορά της είπα πως δεν προλαβαίνω να κάνω δουλειές στο σπίτι, και σκεφτόμουν να πάρω μια γυναίκα για τα χοντρά χοντρά, μου είπε να μην τα θέλω όλα δικά μου. Από τότε, είχε πει, που μπήκαν ξένες γυναίκες στα σπίτια μας, ξεχάσαμε τη νοικοκυροσύνη μας. Άλλωστε η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά. Αν μπορεί κάποιος ας μου πει ποια είναι η άλλη μισή αρχοντιά, γιατί έχω την εντύπωση πως είναι η βρωμιά.

Η αλήθεια είναι πως δεν νιώθω καλά να φωνάζω γυναίκες για τις δουλειές του δικού μου σπιτιού. Κυρίως για ιδεολογικούς λόγους. Δηλαδή πως την είδαμε τώρα; Εμείς οι αφέντρες και οι άλλες οι δούλες; Άσε που δε μου περισσεύουν τα λεφτά και δεν έχω και εμπιστοσύνη.

Όχι ότι απειλούμαι να μου ληστέψουν το τίποτα που έχει μέσα το σπίτι, γιατί αν αποφασίσει κάποιος να με κλέψει, θα είναι τόσο γκαντεμόσαυρος που το πολύ πολύ να βρει να πάρει μαραμένα μαρούλια από το ψυγείο ή και το ίδιο το ψυγείο! Βασικά καλό θα μου κάνει, γιατί έχω αρχίσει εδώ και καιρό δίαιτα και άρα ούτε να φάει δε θα βρει ο ληστής. Αν ωστόσο μπει, σκοπεύω να του αφήσω σημείωμα, να με απαλλάξει από την τηλεόραση! Είναι πραγματικά το πιο άχρηστο αντικείμενο του σπιτιού μου.

Έχασα τον ειρμό. Για πάμε λίγο πίσω. Έλεγα πως δεν εμπιστεύομαι τις ξένες γυναίκες, όχι μη με κλέψουν, αλλά στη ποιότητα της δουλειάς που κάνουν. Αν είναι χειρότερες από μένα, θα σιχτιρίσω την ώρα και τη στιγμή που πλήρωσα τα χρυσά μου τα λεφτά. Αν είναι καλύτερες από μένα θα σιχτιρίσω την ώρα και τη στιγμή που δεν παντρεύτηκα τον Κώστα στο Λύκειο να έχω τώρα πέντε παιδιά και να παίζω τις δουλειές του σπιτιού στο ένα δάχτυλο.

Πάντως όπως και να έχει θα σιχτιρίσω! Εύλογο ερώτημα: Γιατί μήπως τώρα δε σιχτιρίζεις που βρωμάς χλωρινίλα μέχρι το βρακί και η μέση σου έγινε ελατήριο; Σιχτιρίζω, αλλά κάποιος πρέπει να τα κάνει όλα αυτά. Και μάντεψε: Μένω μόνη μου! Δεν υπάρχει επιλογή.

Ας σταματήσω τη γκρίνια, κι ας μπω στο σαλόνι. Εκεί να δεις γλέντια. Η καλη νοικοκυρά είναι δούλα και κυρά. Δεν ξέρω για ποιον αλλά εγώ είμαι. Δούλα και κυρά του εαυτού μου. Καλή νοικοκυρά δεν είμαι, αλλά που θα πάει θα στρώσω! Τα εκατό πρώτα χρόνια, λένε, είναι δύσκολα! Σας αφήνω γιατί πέρασε η ώρα και έχουμε να πάμε και Σύνταγμα.

Καλές δουλειές.
Φιλιά.

9 Ιουνίου 2011